hye..

ini blog untuk syok sendiri jerrr...

Saturday 17 December 2011

hehuhehu.

salam :)

hari tu, aku ada post pasal Bertunang tu kan,
aaahahaha...
ada sesiapa nak percaya ke aku bertunang?
hihihi.

actually, takde lah, bukan aku yang bertunang.
adik bongsu tu, dia yang bertunang.
eh?
bukan bukan jugak. takde sesiapa pun yang bertunang.
itu hanyalah gimik semata mata.

sebenarnye, tu majlis lain.
majlis apa?
jap, 


haa, ini lah tujuan majlis sebenar ia diadakan.
majlis khatan Quran dan majlis potong nainai si manje ku jantan ni.
*buruk kan gambar dia? nape lah ma pilih gambar ni. -__-



taraaa! ini lah pengantin sebenar. bukan aku. heee



tyme si manje ku jantan tengah baca Quran...


ehm ehm, aku tak sempat nak snap pic banyak banyak.
taktau lah nape.
maybe coz busy melayan tetamu. aiceh. macam lah kau orang penting sangat. :P
btw, kalau dah snap snap pic ni, tak sah lah kan kalau takde muka aku?
ni phone aku kan, harus lah ada gambar aku weh.



with yoya. kakak sedare aku. yang paling rapat.
aku tak suka pakai shawl tu. gatal tengkuk. jadi aku tak pin pun dia.
biar lah terburai macam makcik makcik pun.


ouh btw lagi, aku terlupa nak snap pic aku sorang. 
apa yang aku ingat time tu pun entah lah.
ingat bad nak datang jap lagi tu je kud. heeehehe
tapi aku tak tau lah kalau pic aku ada kat dalam phone yoya ni atau ada kat camera adek sedare aku ke 
atau kat phone adik aku yang pompuan tu ke atau kat mane mane.
maklum lah aku femes so pic aku di snap snap oleh orang ramai. *muntahmuntah

ye di sini saye serta kan gambar gambar suasana di hari raya ye.
bukan bukan, suasana time majlis ini berlangsung.
sorry gambar tak banyak.
nanti nanti lah aku mintak kat adek sedare aku.
dia snap guna camera mahal.
so mesti banyak gambar dia amek.
maklum juge, mama aku dah suruh dia jadi cameraman tak berbayar pada hari tersebut.


ni tyme rombongan marhaban and berzanji datang.
diorang bermarhaban ngiongngiong aku dengar.
*teringat tyme aku kecik kecik dulu aku kan join group cenggini.


alololo si manje..kau reti baca Quran? 
dah besar kau ye. nak potong punai dah. :P


ini si buruks. hahahahahahah


jemput jemput makan...


ini antara juadah yang disediakan.
ada banyak lagi tau. aku tak snap.
haish kenapa lah aku ni kan.


aku taktau apa motif.
tapi aku sayang gambar ni. :)


herm... nak tengok pic lagi ke?
walaupun tak banyak pic macam aku bagitau tadi,
tapi banyak jugak lah untuk aku upload.
huh lenguh lenguh.


ini pun aku takatau apa motif?


kakak jannah and adik maisarah. <3

sessi penyerahan hadiah kepada ustazah.


okay time aku rasa best giler ustazah ni.
mama aku bagi apa tau?
dalam kotak besar tu ada kain pasang, tudung labuh, sejadah and telekung.
of course lah bukan yang cikai cikai punya.
mama...kalau beli nak bagi orang mesti lah nak yang elok, yang cantik.
pastu, bunga telur tu, satu pahar mama bagi kat ustazah ni.
dengan pulut kuning satu mangkuk. actually bukan mangkuk, periuk kaca kecik.
nampak tak yang balut cam hamper kecik tu?
ha tu lah dia. siap masak rendang nya lagik.
huuu~
untung untung untung.

aku tanya ma, nape nak bagi banyak bnyak ni ma?
ma aku kata mana ada bnyak, time dia khatam dulu,
mak dia bagi replika masjid kat orang masjid.
dalam replika masjid tu ada 44 jenis kuih yang berlainan.
biar betol???
44 jenis kuih?
jenuh lah nak menggodek kuih apa yang belum diletak dalam masjid tu.
huuu asal aku khatam dulu ma buat pulut kuning and kari telur je ma?
nape ma???

okay biar lah.
dah rezeki ustazah tu, ilmu yang dia bagi lagi banyak kan.



ouh ini bakal pengantin lagi 5 tahun insyaAllah. :D


aku kecewa gak lah,
time ni,
aku dah basuh muka,so mekap mekap aku pagi tu dah takde
aku malas nak pakai balik. rimas rasa.
lagi pun, MB ni tak suka aku pakai mekap. lantak muka comot cemane pun. kau takyah bermekap.
huuu hasilnya muka aku legam cam kuih telinga keling.
yang dia puteh cam dim sum cina. huh.
MB datang semat lagi tu...
siap kemeja. u u uwww
habis lah aku kenal kan dia kat sedare mare. hahah.
paling takbleh blah, maklong cakap... 'lawa budaknyeeee...'
haaahahahahaha.
tau lah muka k-pop. *bak kata sorang pakcik aku

ouh pape pun,
time aku tulis post ni, adik aku dah selamat pun potong nainai dia.
hahahah...
sekarang dia asyik mengerang kesakitan bila ayah nak sapu ubat. hohoho XD

No comments:

Post a Comment