hye..

ini blog untuk syok sendiri jerrr...

Sunday 1 January 2012

welcome 2012! :D

as salam,
tak terlambat lagi lah kan nak wish Happy New Year 2012.
tah kau wish kat sape yany? bukan ada orang baca blog kau pun. haha
takpe lah, aku wish kat diri sendiri jelah. heee kesian.

ouh btw lambat wish kat sini sebab aku busy lah hari ni.
start semalam dah busy act.
busy dating ngan MB.
haihhh kau yany, study week pun kau g dating eh? terror.
taktau lah ape jadi ngan kalkulus and aljabar kau.

takpe lah, sempena tahun baru, aku berusaha untuk jadi lebih rajin.
LEBIH rajin??? abes sekarang kau KURANG rajin ke?
rasanya langsung TAK rajin adelah. -______-
tah apa nak jadi lah.

aku niii, selalu bebel kat diri sendiri.
kunun kunun nak motivate diri lah.
tapi tak sedor sedor jugak.
and untuk tahun ni, aku dah nekad dan tekad,
aku nak berusaha untuk laksanakan perkara perkara seperti berikut :

---> TAK tinggal solat 5 waktu dah. T.T
---> try khatam kan Al-Quran lagi dan lagi dalam tahun ni
---> KURANG kan beli baju!

okay, tu je aku terpikir dari hari ke hari.
aku rasa perkara first yang aku tekad nak buat tu lah paling penting sekali dalam hidup aku.
bukan aku je, hidup semorang lah.
aku rasa sebab selama ni aku rompong rompong solat kud yang menyebabkan aku ni susah nak jadi orang berjaya. T.T
sehubungan dengan itu, aku harap sangat tahun ni aku berusaha untuk tak rompongkan solat 5 waktu aku lagiii

ada orang cakap, kalau nak berazam untuk berubah, kenapa tak start tyme tahun baru Hijrah hari tu je?
kenapa nak start ikut tahun baru Masihi?
erm, betul lah orang tu cakap.
tapi yelah, kita ni dah dibiasakan dengan perkara perkara yang dibawa Barat.
sampai lupa and lalai dengan apa yang agama kita ajar. *ermmm aku lah tu.

tapiii pada aku, kalau dah kita nak berubah, kearah yang lebih baik,
takyah lah nak tunggu tahun baru Masihi ke, tahun baru Hijrah ke, tahun baru Cina sekalipun,
kalau dah kau nak ubah diri kau, just do it.
tapi berubah jadi lebih baik lah of coz.
cumanye, tahun baru tu jadi platform jelah untuk kau mulakan misi perubahan kau tu. *platform? hantam lah labu.

bila untuk berubah tu, bila kau nak? sekarang lagi bagus
cuma aku lah rasa nak berazam kan,
kalau tak bek orang takyah dok tanya tanya :

' tahun baru bakal tiba lagi... apakah azam tahun baru anda? kongsi kan bersama. '

camtu kan? heee

aku taktau lah aku lalut ape.
tapi betul lah, aku harap sangat ni, aku tak rompong solat aku lagi.
mintak jauhkan lah segala anasir anasir jahat syaitonirrojim untuk halang aku buat baik ni.
aminnn

No comments:

Post a Comment