hye..

ini blog untuk syok sendiri jerrr...

Sunday 12 February 2012

persoalan

bosan lak cuti minggu ni, tak ke mane mane,
duet dah kureng. hahahah padan muka aku kan,
shopping lagi tak ingat dunia before this.
now nak shop pun beragak lah coz duet dalam acc kurang daripada angka 4 dihadapan dah.
mane, mane member JPA ni? come come aku tuntut janji korang. hahaha
so bosan bosan ni, tulis jelah ape yang aku nak tulis.




pernah tak orang lain pikir something and jadikan something tu persoalan yang takde kesudahan?
like aku, aku slalu pikir tah pape yang orang lain maleh nak pikir pun


okay contoh nye la kan, designer fashion,
orang lain pikir tak baju baju yang designer dah design tu,
baju baju yang dah dijahit tu, yang model dah gayakan kat runaway tu,
ade ke orang betul betul nak pakai?
I mean, kalau dah design leklok, jahit cecantek (cantek ke?) then dah kuar modal banyak
tapi fesyen pelik pelik, betul betul ke ade orang pakai kat luar?
sebab, malu lah nak pakai baju baju pelik tu kat luar. cam nyusahkan pun ade gak.
aku ni slalu lah tengok kat tv show pape lah,
suke tengok model model ni berjalan atas runaway, hahaha
tapi bile tengok baju ape lah yang dorang pakai tu,
terus terpikir pasal persoalan aku tu. haha



lain contoh, kalau orang kawen, mesti nak kata 'sama cantik sama padan' or 'pinang dibelah dua' or pape yang seangkatan dengan nye lah.
errr tapi betul ke sama CANTEK tu? kekadang tak sama pun? tettt
okay aku akui memang aku jahat dalam bab mengomen orang (macam kan aku ni elok je kan)
tapi betul lah, slalu k aku dengar orang lain pun akan komen
'tak cantek pun pengantin pompuan, cemane laki tu nak?'
or 'alah laki nye tak hensem, tak padan ngan pompuan tu'
errr taknak lah guna perumpaan camtu lagi,
kena yang dua dua cantek, tapi kalau laki kiut je paras bahu pompuan tu, takkan nak kata padan lagi kud?
tapi yelah, cantek itu subjektif. tak sume yang orang lain kata cantek, kita rasa camtu.
and tak sume yang kita rasa cantek, orang lain pun anggap dia cantek. kan?
tapi nanti aku kawen tak bagi orang letak perumpamaan camtu camtu.
letak lah 'sudah jodoh ditentukan Ilahi...' erm hahahahah
tapi kan, aku tak pernah dengar lagi orang kata Lisa Surihani tak cantek. btw memang dia cantek sangat. :D



lagi, orang baru kapel macam batak dengan pasangan dia kan?
HAHA. ini aku tak dapat nak nafikan. persoalan ke tak, memang terbukti. either laki, pompuan, sama.
aku sendiri pun penah jadi camni. hahahaha
memule couple, alamak siang malam terbayang, fikiran melayang. tapi sekarang pun aku masih terbayang. awww 
kalau kat fb, beriye ni weh nak post segala macam benda yang menunjukkan kasih sayang korang
aku tau lah, aku camtu gak. muehehe.
profile pic kalau bole gambar kite berdua saje yek. pastu mesti 'love you' tak lekang. haha
then mesti nak post video video sweet, quote quote yang comel, tag tag gambar itu wajib okeh!
hahaha aku tau kerana aku masih buat camtu gak. tapi sekarang takde lah selalu.
dalam sebulan post 1 video pun jadi lah. quote pun dah lama aku tak post kat MB.
erm tag gamba itu harusssss lah! ade pic baru je tag lah kat dia tu ha.
but act kalau lebey lebey sangat pun hover tau. geli ketiak. <----- tak dengki okay, sebab aku pun rasa camtu kalau MB lebey lebey jiwang ni. :P



yang seterusnye, pasal pompuan gatal.
you know pompuan gatal? samada pompuan tu dah ber-bf atau buat buat takde bf atau pompuan takde bf,
then sibuk nak kacau bf orang lain. boy lain ade, tapi tak menepati citarasa dorang so taknak lah. nak bf orang lain gak kan. tuik.
erm tak kesah lah bf ke tunang ke suami ke. janji yang dah sah sah kau tau laki tersebut dah ade permaisuri dihatinye. hamek permaisuri siap.
tapi yang pompuan ni la hai dah kenapa? gatal lah weh. pegi lah men jauh jauh.
kawan kau ramai, tapi nak jugak nyendeng tepi laki orang lain kenapa?
haish. lagi lagi pompuan yang dah ber-bf ke ber-suami ke.
tu lagi lah, agaknye bf dia pun buat hal so nak revenge ke ape?
dari dulu aku tak paham. and aku takkan pernah paham pun.
sebabnye aku tak pernah berperangai macam ni. aku tak pernah tau perasaan menjadi seorang pompuan gatal.
yang aku tau, kau dah ade bf sendiri, suami sendiri, (ceh macam kan dah de suami lak aku ni) ha gatal gatal lah ngan boy kau tu. takyah sesibuk nak kacau boy orang. jealous lah tu takde boy best. hahah.
well for me, pompuan yang menggatal dengan kepunyaan orang lain ni kan, loser.
dorang takde kehebatan untuk carik sesuatu tu dengan effort sendiri.
abeh ingat nak ade bf tak perlu effort ke? memang lah bf tu yang ngorat kau dulu. (aku lah. :P)
tapi, kau pun perlu berusaha, menjadi seorang pompuan yang sepatutnye untuk di-ngorat-i oleh seseorang boy. ape aku tulis niiiii
ni tak, sebok je nak amek hak orang lain, makna nye takde effort untuk di-ngorat-i lah tu.
sebok nak meng-ngorat-i hak orang lain. betul kan? loser.



apesal aku emo sangat ha ngan persoalan atas tu? hahah
aku memang alergi ngan pompuan gatal. name pun gatal kan, mesti lah orang alergi ngan benda benda gatal ni. mintak jauh lah aku daripada menjadi seorang pompuan gatal Ya Allah.
semoga aku dapat lah berubah menjadi pompuan yang lebih lebih lebih baik. sekarang lagi bagus. Ameen~




No comments:

Post a Comment